Melkhuisje open tijdens de lente- en zomermaanden

Op 26 april 2024, over deze onderwerpen: Financiën

Het Melkhuisje, voor vele Aalstenaars een iconische plek in het stadspark van Aalst, staat op het punt een spannende transformatie te ondergaan. Maar vooraleer de renovatiewerken van start gaan, kan je de hele zomer lang genieten van het Melkhuisje. “Ik ben verheugd dat we opnieuw een zomer tegemoet mogen gaan waar het Melkhuisje dé centrale ontmoetingsplek van het stadspark wordt,” aldus schepen van Financiën Matthias De Ridder.

Begin november haalde Bart Guns en Tom De Coster, een ondernemersduo uit Aalst, de nieuwe concessie van het Melkhuisje binnen. Zij zagen het potentieel en wisten de jury te overtuigen met hun visie. Maar voordat de renovatie begint, openen ze het Melkhuisje nog een keer in haar huidige toestand en staan ze klaar om de lente- en zomermaanden te vullen met gezelligheid.

Na de zomer zullen de langverwachte renovatiewerken starten, waardoor het Melkhuisje haar deuren tijdelijk zal moeten sluiten. De heropening staat gepland bij de start van de paasvakantie in 2025. De gloednieuwe zaak zal dan klaar zijn om bezoekers te verwelkomen in een verbeterde omgeving.

“Ik ben opgelucht dat we niet nog een zomer hoeven te overbruggen zonder een centrale ontmoetingsplaats in het stadspark,” zegt schepen Matthias De Ridder. "Hoewel we uitkijken naar het vernieuwde Melkhuisje, zullen menig Aalstenaars nu al bijzonder blij zijn dat er een tijdelijke oplossing wordt aangeboden."

Het Melkhuisje is sinds 29 maart open op woensdag - en vrijdagnamiddag van 13u-20u30 en op zaterdag en zondag van 11u-20u30.

Hoe waardevol vond je dit artikel?