Nieuwbouw voor de stedelijke kleuterschool 't Ooievaarsnest

Op 26 april 2024, over deze onderwerpen: Huisvesting en Patrimonium, Onderwijs

Op de gemeenteraad van april werd het startschot gegeven om de stedelijke kleuterschool 't Ooievaarsnest op Kerrebroek te vernieuwen.

Schepen van Onderwijs Karim Van Overmeire: "In een groeiende stad als Aalst wonen er steeds meer kinderen. We investeren dus in goed onderwijs. Dat betekent naast het aantrekken van leerkrachten en uitwerken van leerprogramma's ook het bouwen en vernieuwen van schoolinfrastructuur. We deden dit in het verleden al met ’t Hofje in Hofstade, de Academie voor Podiumkunsten, de Academie voor Beeldende Kunsten en recenter 't Krawietelken in 2021 en 't Zavelken in 2023.”

"Iedereen kent de problematiek in de scholen. Een tekort aan leerkrachten maar vaak ook capaciteitsgebrek in een verouderde infrastructuur. Naast het project Denderdal 2.0 in Erembodegem wordt ook SKS ’t Ooievaarsnest in de toekomst vernieuwd. De nieuwe gebouwen op Kerrebroek zorgen voor extra capaciteit en dat kunnen we alleen maar toejuichen!" zegt gemeenteraadslid Pieter Cassiman. "Met de vernieuwing van 't Ooievaarsnest bouwen we niet alleen een nieuwe school, maar zorgen we ook voor een polyvalente zaal en de ontsluiting van een mooi stukje groen voor de buurt achteraan de school." vult hij nog aan.

Hoe waardevol vond je dit artikel?